1. Navigeer naar de Werkbonnen module door te klikken op de 3 verticale streepjes linksboven in het scherm.

2. Klik op Toevoegen om een nieuwe werkbon te maken. Vul hier vervolgens in bij welke klant er werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Kies hier uit al een van je bestaande klanten of voeg een nieuwe klant toe. Let wel op als je dat doet dat je op een later moment meer informatie van deze nieuwe klant nog moet toevoegen via de CRM module.

3. Na het kiezen van de klant voeg je de installatie(s) toe waar werkzaamheden aan verricht gaan worden.

4. Zodra je een installatie gekozen hebt voegt het systeem automatisch alle gegevens van deze installatie toe aan de werkbon. Als je dan naar beneden gaat kan je daar nog een reden van de werkzaamheden toevoegen en eventueel objecten van de installatie waar ook aan gewerkt gaat worden.

5. Na het klikken op volgende moet je hier nog een korte omschrijving van de werkzaamheden toevoegen.

6. Vervolgens kan je de werkbon toewijzen aan een van je monteurs en aangeven op welke dag het gedaan moet worden. Of je kan hem ook toevoegen aan je planning (alleen met een Pro-pakket). Ook kan je aangeven op deze werkbon herhaald moet worden en dan ook hoe vaak of tot welke datum.

7. Na het maken van bovenstaande keuzes kan de werkbon opslaan en doorgaan met bijvoorbeeld het uitvoeren van de werkbon (zie ook de FAQ over uitvoeren werkbon) of beginnen met het maken van een nieuwe werkbon.