Wat is het nut van het klantenportaal?


In het klantenportaal geef je je klanten toegang tot een beperkte versie van jouw Climatools omgeving. Ze zien daar enkel hun eigen installaties en kunnen daar de bijbehorende logboeken en werkbonnen downloaden. Hierdoor hoef je geen papieren logboek meer achter te laten bij de installatie. 



Hoe zet je het klantenportaal aan voor relaties en bedrijven? 


Je kan het klantenportaal alleen aan zetten op relatie niveau. Dit doe je met de knop "Klanttoegang" in het relatieoverzicht aan. Zie onderstaande afbeelding:



Indien je wil dat een klant toegang heeft tot installaties die aan een bedrijf gekoppeld zijn, moet je de relatie koppelen aan een bedrijf. Zie onderstaande afbeeldingen: 



Wanneer het schuifje van Klanttoegang aangezet is, krijgt de relatie een mail om een wachtwoord aan te maken voor Climatools. Daarna kunnen zij gebruik maken van het Climatools klantenportaal. 


------------------------------------------------- 


Wat ziet een klant met klanttoegang? 


De klant ziet een beknopte versie van het installatie overzicht met alleen de installaties waar degene toegang tot heeft. 


De onderstaande afbeelding toont wat een relatie die gekoppeld is aan voorbeeld-bedrijf Kruitvat Groningen te zien krijgt in het overzicht: 


In vergelijking: de onderstaande afbeelding is wat een ingelogde monteur ziet wanneer hij hetzelfde voorbeeld-bedrijf opzoekt in het overzicht: 




Wanneer de relatie met klanttoegang een installatie opent, ziet degene het volgende:


Het beeld van de monteur ziet er echter zo uit: 



Ook de beschikbare acties zijn anders. Een relatie heeft alleen toegang tot de onderstaande acties: 


Terwijl een monteur toegang heeft tot de aanpas-knop en de volgende acties: